Smakebit på en søndag #50

Selvom Flukten fra virkeligheten har tatt seg en velfortjent juleferie fra bloggen sin,så tenkte jeg likevel å forsette med deres faste søndagsspalte «Smakebit på en søndag». I «Smakebit på en søndag» skal du ta opp den boken du holder på å lese nå,og ta et par linjer fra den/eller et sitat. Men du må ikke avsløre så mye fra handlingen. Vanligvis så tar man lenken til innlegget man har laget å legger det igjen hos Flukten fra virkeligheten.

Føler meg som den treige lesehesten for tiden,men har som jeg nevnte i forrige innlegg, vært helt i «strikketåke» og strikket julegaver m.m Så lesingen av boken ovenfor har gått litt rykk og napp den siste tiden.
Denne ukens smakebit er fra side 72.

«Det er sjelden at piratene kastet seg inn i regulære sjøslag,hvor kanonilden var en avgjørende faktor. Den vanligste fremgangsmåten var å angripe med mindre skip ,klatre om bord og krysse klinger på offerets dekk.«

Neste uke blir det nok ikke noe smakebit på en søndag ettersom jeg er borte og  er i  familiemiddag utover søndagskveld.

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

Legg igjen et svar rett under:

