Smakebit på en søndag / 2.september

Tenkte det var på tide å slenge seg på «Smakebit på en søndag» spalten hos Flukten fra Virkeligheten igjen..  Det du gjør for å være med er å skrive en bloggpost hvor du deler noen setninger fra boken du leser nå og alt annet du måtte ønske å si om boken.. OBS!Ikke noe spoilere eller noe!. Legg inn linken til ditt innlegg HER  for å få besøk av andre «En smakebit på søndag»-deltakere.

Som vanlig har jeg et par bøker som jeg skifter mellom ettersom jeg er en liten smule bokglad så vil jeg prøve å «spise» så mange godbiter. Her om dagen på jobben(les:biblioteket) så kom jeg over Harald Rosenløw Eeg sin bok «Gyldig Fravær». Boken skulle jeg foreslå til et par gutter som kom innom for å lete etter noe lettlest skjønnlitteratur,men ettersom de fant en annen bok så lånte jeg med meg «Gyldig Fravær» hjem.

«Sota vinduer.Cruise control. Sola skinner i panseret på Goas SUV som i et kistelokk. Albert sitter i passasjersete og ser verden gli forbi utafor. Føles uendelig langt ut. Det er mulig at det er høst ,at det er vått og kaldt og guffent,men Albert bryr seg ikke.Om årstider.Goas hater det,derfor spiller Albert høy musikk på anlegget,rap,musikk Albert nesten ikke liker sjøl en gang.» s. 38

Tidligere har jeg lest en bok av samme forfatter,meg jeg husker ikke tittelen på den i skrivende øyeblikk.

Delta gjerne på «Smakebit på en søndag» du også! Du trenger ikke å ha en bokblogg for å være med.  Stikk innom HER for å lese andre smakebiter fra andre blogger. Kanskje du finner en bok du vil lese!

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

6 thoughts on “Smakebit på en søndag / 2.september”

  1. Takk for smakebiten:) Så praktisk (og fristende) det må være å jobbe på bibliotek. Jeg hadde vel ikke gjort annet enn å ta med meg stabler hjem:p Hyggelig at du kommer fra Gjerdrum. Mannen min er også derfra. Koselig kommune! Ha en herlig uke 🙂

  2. En fin smakebit! Det der skjer altfor ofte med meg. Jeg anbefaler noe nytt og fint og når låneren tar en annen bok havner boka i nettet mitt. Jeg er håpløs sånn! 🙂 Ha en fin dag!

Legg igjen et svar rett under:

