Smakebit på en søndag # 14 oktober 2012

Det virker som en evighet siden sist «Smakebit på en søndag» innlegg her på bloggen og jeg følte kanskje det var på tide å få kommet med et innlegg. Det er bokbloggen «Flukten fra virkeligheten» som har denne spalten hvor du som blogger skal gi dine lesere en smakebit fra boken du leser uten å avsløre alt for mye av handlingen. (dvs ingen spoilere osv). Deretter kan du legge igjen linken til  innlegget HER hvor du finner mange andre fine smakebiter!

Som vanlig leser jeg et par bøker om gangen,men denne gangen vil jeg dra frem boken ovenfor som jeg plukket med meg fra biblioteket der jeg jobber. Jeg nærmer meg slutten av boken og liker den kjempe godt! Smakebiten kommer litt tidligere i boka.

Først hva boken handler om:

En mystisk øy skjult i tåken. Et forlatt barnehjem invadert av krypende edderkopper og rotter. En låst koffert full av gamle fotografier. Og en veldig nysgjerrig tenåring med et digitalt kamera og all verdens tid. En forferdelig familietragedie tvinger 16 år gamle Jacob til å reise til en øy utenfor kysten av Wales, der han gjenoppdager et forlatt barnehjem. Mens han utforsker det forlatte huset, skjønner han at barna som en gang bodde der, blant dem hans egen bestefar, var mer enn bare spesielle. De kan til og med ha vært farlige. Og de kan fortsatt være i live.

«Jeg hørte fottrinn og deretter stemmer. Jeg anstrengte meg for å høre hva de sa,men klarte ikke. Jeg våget ikke å røre meg ,for jeg var redd for at den minste bevegelse skuile utløse et høylytt ras av planker og skrot rundt meg. Jeg  visste at frykten var irrasjonell -det var antagelig bare de teite rapperguttene som drev med noe faenskap igjen-men hjerte mitt slo i hundre,og et eller annet dyptliggende,dyrisk instinkt befalte meg å være stille» s. 135

Besøk gjerne Flukten fra virkeligheten å lese flere smakebiter fra andre bloggere her!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

23 thoughts on “Smakebit på en søndag # 14 oktober 2012”

      1. Jeg har hørt noen rykter om at det kommer en oppfølger, ja 🙂 Det blir spennende å se hva som skjer videre!

  1. En spennende smakebit! Denne står klar i hylla mi og er absolutt blant de første bøkene jeg skal ta fatt på (Etter de 5 nye ungdomsbøkene jeg skal lese for jobb :-)) Jeg har hørt så mye bra om den og har lyst til å finne ut om jeg også synes det er bra 🙂
    Ønsker deg en riktig fin søndag!

  2. Nå har jeg hørt så mye om denne boken og ser veldig frem til å lese den, tenker den på løftes frem på prioriteringslisten! Takk for spennende smakebit 🙂

  3. Denne har jeg også kost meg med i det siste- jeg er frelst! Tenk for en film dette kan bli- de er visst allerede i gang… Kos deg med resten :o)

  4. Sykt spennende smakebit! Denne SKAL jeg ntoere meg i ‘Den store leselista’ på bloggen. Jeg likte omslaget på boka kjempe godt! Elsker svart hvitt bilder. Er det bare meg eller svever jenta? Jo, uhn gjør det. Uhh.

    1. Anbefaler å sjekke ut boken i bokformat:) Bildene er en del av historien,men kanskje de blir beskrevet litt nøyere på lydbok:) Du får si fra hvis du hører på boken en gang:) Er ikke så skummel som jeg trodde den skulle bli.

Legg igjen et svar rett under:

