Månedsoppsummering: Oktober

På tide med et lite tilbakeblikk over lesemåneden som har vært og i oktober  kan jeg si at fikk lest litt mer enn forrige måned.

Bøker lest i Oktober

  1.  21/12 av Dustin Thomason ( Omtale)
  2. Fabeldyr og hvor de er å finne av Salamander Fisle(Omtale kommer)
  3. Skalden Skurres Historier av J.K Rowling(Omtale kommer)
  4. Nattsyn av Max Estes(Omtale kommer)
  5. Purriot og den usynlige mannen av Bjørn F. Rørvik(Omtale kommer)
  6. Den store boken om Astronomi av Eirik Newth (Omtale kommer)
  7. Miss Peregrine og øyas hemmelighet av Ransom Riggs(Omtale kommer)
  8. Evig søndag av Linnéa Myhre (Omtale)
  9. Fred i tusen biter av Anneli Klepp (Omtale)

Altså har jeg skrev om 3/9 bøker og de andre 6 skal jeg skrive om fortløpende. Men jeg kan anbefale alle bøkene jeg har lest!

Målene jeg hadde for OKTOBER:

  1. Steve Jobs av Walter Isaacson
  2. Den store boken om Astronomi av Eirik Newth og Pål Brekke
  3. Julebrevpikene av Karin Bjørset Persen
  4. Miss Peregrine og øyas hemmelighet av Ransom RIggs
  5. Evig Søndag av Linnéa Myhre
  6. Fred i tusen biter av Anneli Klepp

Det ble litt mer bøker en forventet og ikke alt på listen som jeg hadde satt opp. Noen ganger hender jeg kommer over bøker på biblioteket der jeg jobber som skviser seg inn i rekken og noen ganger så blir det bare sånn at jeg legger fra meg bøkene og starter nye. Fleste av bøkene jeg leste i forrige måned var ikke noen «tungvektere» og med lesing til/fra skolen,og før jeg la meg så har sidene flydd unna.

BOKMÅL NOVEMBER 2012:

  1. Julebrevpikene av Karin Bjørset Persen
  2. Variantene av Robison Wells ( Bokbloggerturné)
  3. Fifty Shades of Grey av E.L James
  4. Warm Bodies av Isaac Marion
  5. Udødelighetens Elixir av Gabi Gleichman
  6. Casual Vacancy av J.K Rowling

Ettersom jeg har fått skaffet meg en Digispiller har jeg lånt med meg disse lydbøkene jeg håper å få «Lest» iløpet av måneden:

Vel å merke så må jeg se ann hvor mye av bøkene ovenfor jeg greier å «sluke» ettersom det nærmer seg prosjekt fremføring og innlevering av nettside på skolen.

Hvordan har din oktober vært på lesefronten?

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

12 thoughts on “Månedsoppsummering: Oktober”

    1. Ja, det blir litt mindre nå mot slutten av november. Blir vel mest lesing av «vanlig» litteratur før jeg legger meg og på bussen. Ikke noe midt på dagen eller noe:) Tar jo meg en pause og da hender jeg leser par sider:)

  1. Å, vi skal lese mye av det samme i november, f.eks. Rowling og Udødelighetens Elixir. Gleder meg til å lese hva du synes om dem – og om Fifty Shades. Følger med deg! :o)

  2. Det må sies å være en bra lesemåned 🙂
    Jeg ser frem til å høre hva du synes om Miss Peregrine og øyas hemmelighet, det virker som en spennende roman – og Udødelighetens Elixir når du får lest den. Jeg kikket litt på denne i bokhandleren hin dagen og ble overrasket over størrelsen!

    1. Ja, var en bedre lesemåned en forventet:) Noen av bøkene ( som f.eks fabel dyr og hvor de er å finne var på ca 50 sider). Skal se få skrevet omtalene jeg mangler for oktober:) Den udødeligheten elixir er en murstein .hehe. Jeg leser den i rykk og napp,men for øyeblikket har jeg lagt den litt fra meg.

      1. Det kan være greit å lese litt i rykk og napp – det gjør jeg med Forsytesagaen og i dag kom jeg mange sider lengre. Rett og slett fordi jeg tok bussen 🙂

  3. Jeg har lest 21/12, men Miss Peregrine og øyas hemmelighet er blant dem jeg ikke nådde å lese. Julebrevpikene står også på leselisten min, men Fifty Shades of Grey har jeg fått lest. (Jeg er spent på hva du synes om dem) 🙂
    Skal ikke du ha eksamen snart forresten? Det syntes jeg tok over for skjønn. bøker for meg på den tiden 🙂

    1. Du får si fra når du har lest «Miss peregrine og øyas hemmelighet» og hva du mener:) Har ikke fått lest ferdig fifty shades of grey. Må levere den inn ettersom det er venteliste på den. Men kommer til å låne når vi får den igjen:)
      Eksamen er i desember,men har begynt å oppsummere i enkelte fag:)

  4. Så flink du har vært! Det ser ut som om du har lest en god del bøker! Jeg har ikke lest noen av dem (enda) men har planer for blant annet Miss Peregrine og øyas hemmelighet! Den virker kjempe bra og veldig skummel! Håper November blir like bra 🙂

Legg igjen et svar rett under:

