Smakebit på en søndag / 16.desember

Det er på tide at slenge seg på en «Smakebit på en søndag» runde hos bokbloggen «Flukten fra virkeligheten» . Pga skole og eksamen den siste måneden så har bokbloggen hatt litt fri. «Smakebit på en søndag» kan alle være med på og alt du trenger å gjøre er og  skrive et blogginnlegg hvor du deler noen setninger eller et sitat  fra boken du leser  på nå.PSST: Vennligst ingen spoilere i innlegg du lager!. Legg inn linken til ditt innlegg i linkefunksjonen på denne siden her for å få besøk av andre som deltar på «Smakebit på en søndag» spalten!. Kanskje du kommer over fine bøker du gjerne vil lese eller andre flotte bokbloggere!

mammassvik

Denne søndagen velger jeg å dra frem denne boken som jeg har nettopp begynt å lese. Boken «Mammas svik;datterens gripende historie fra Alvdal-saken og Gjerdrum» av Anne-Britt Hersem kommer til å bli en sterk bok å lese tror jeg. Moren min leste den og hun ble helt sjokkert  etter siste side var vendt om. Ettersom jeg kommer fra Gjerdrum er det litt annerledes å lese boka. Dette er noe som har skjedd i virkeligheten og delvis i kommunen jeg bor i .

» Arild tok et god tak rundt hodet mitt,vrengte det bakover og tvang munnen min opp. Jeg kunne huske de kalde lyseblå øyene hans som lyste opp av selvtilfredshet mens han helte tranen ned i halsen min.» s. 34

Foruten denne boken prøver jeg å komme ajour med andre bøker som har blitt forlagt på pulten og som jeg hatt pause på. Tror jeg ikke kommer til å bli ferdig med alle de «pauselagte» bøkene før året er omme .Men skal prøve!

Håper alle får en fin 3.advent idag!

PS: Gjerdrum Bibliotek(der jeg jobber) har kommet seg på facebook og laget en side der inne! Lik gjerne siden her og del gjerne den videre

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

13 thoughts on “Smakebit på en søndag / 16.desember”

  1. Dette var en meget sterk bok, omtale av den kommer kanskje før jul…. grusomt at folk kan være så stygg mot barn. Jeg kommer på mye som jeg kunne sagt men jeg tror jeg lar det være. Ha en fin søndagskveld:-)

    1. Helt forferdlig at folk kan være sånn. Det er flere ganger jeg har hatt lyst å filleriste de i barnevarnet som hadde ansvaret for Eline. For å ha sånne «skylapper» på deg. Nei, det er mye som kan sies og men jeg får holde det for meg selv.

  2. Velkommen tilbake! Jeg håper alle eksamener gikk godt og at du får en deilig og avslappet juleferie!
    Jeg har problemer med å lese disse bøkene. ikke frdi de ikke er viktige, for det tror jeg de er. Jeg er bare ikke sterk nok. Jeg har prøvd meg på noen i en «mildere» kategori; som 3094 dager og Pappas Prinsesse. Dvs bøker som skriver mer om hvordan personen har det enn hva som skjedde.
    Ønsker deg en fin søndagskveld!

    1. Takk Astrid! Håper selv at eksamene gikk bra og jeg består! Ser frem til en fin julefeire!

      Kan skjønne at du har problemer med disse bøkene. Synes det er vanskelig lesestoff selv og det er sånne bøker som blir henger igjen etter på.

  3. Dette er nok sterk lesing! Boken har jeg på leselisten, men det spørs når den blir lest. En gang ut på nyåret kanskje. Historien er nok vanskelig å lese, men det er jo et veldig viktig tema som tas opp. Takk for smakebit!

Legg igjen et svar rett under:

