Leseåret 2012

Da er det på tide å se tilbake på leseåret som gikk og samtidig sette noen «mål» for lese året 2013.I år ble jeg med på et par utfordringer deriblant «Utfordring: Book Chick City: 100+ Books in a year challenge 2012″ og «Utfordring : Mystery and Suspense Reading Challenge 2012«hvor jeg ikke helt greide de. Men neste år skal jeg greie de hvis Book Chick City arrangerer de igjen.

bøkerlest2012del1

 

  • Antall leste bøker i år: 58
  • Antall leste Krimbøker: 8

Dessuten hadde jeg en egen utfordring hvor jeg skulle lese bøker fra forskjellige forfattere etter hvilket nasjonalitet de har. Jeg fikk ikke satt inn oversikten i sidemenyen min,men jeg satte meg for mål å lese 12 bøker. Jeg skal titte gjennom bøkene jeg har lest og se om jeg har greid det målet.

bøkerlestdel2

Lesemål 2013:

  • Prøve å lese 100 bøker
  • Lese mer krim/spenningsbøker ( i år hadde jeg som mål å lese 12 , neste år vil jeg heve det til 20).
  • Lese mer «off-shelf» dvs at jeg leser bøker fra bokhylla mi i stedenfor å kjøpe nye hele tiden. Deltok på en utfordring som tok for seg det i år,men greide bare å lese 1 bok.
  • Få lest mer «klassikere» (dvs . bøker fra Jane Austen,Homer, Emily Bronte o.l).
  • Lese Ringenes Herre triologien
  • Lese mer sakprosa
  • Fullføre 1 bok før jeg begynner på en annen. Ikke være «utro» og lese mange bøker på en gang som jeg har gjort i år.

Ettersom jeg har begynt å studere igjen vil vår/høst semestrene bli lest litt mindre «vanlig bøker».  Men jeg skal nok greie å skvise inn litt  vanlig bøker innemellom. Jeg skal se å få skrevet ferdig de omtalene om bøkene jeg har lest denne høsten !

Jeg håper alle får et flott lese år i 2013!

Hvordan gikk det med deres lese år?

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

11 thoughts on “Leseåret 2012”

    1. hehe:) Ble en del i fjor med bøker:) håper å greie 100 bøker i år:D hehe. 10 bøker er jo kjempe bra:) Synes det er fint at folk leser. Enten det 1 bok eller 40 bøker iløpet av året:)

  1. Virkelig et godt leseår, Nina!
    Selv hadde jeg ikke noen egentlige mål utenom bøker til Lesesirkel 1001 bøker, men sannelig ble det en del bøker likevel.

    Ønsker deg et fantastisk leseår 2013 🙂

  2. Jeg er imponert over mengden utfordringer du gir deg selv!
    Jeg er ikke flink til å lese det jeg skal, og mye flinkere til å lese det jeg har lyst til 🙂 Jeg skal prøve å lese 25 ebøker, og et visst antall papirbøker. I tillegg har jeg meldt meg på Lines lesesirkel og bokbloggturneen. Jeg kunne godt tenke meg å lese bøker fra forskjellige land, så det må jeg se litt på .-)
    Godt nytt leseår!

    1. Takk Astrid:) Nå spørs det hvor mye av dette jeg greier å få gjennomført, men det er kanskje mer som en pekepinn. Tror ikke 100 bøker blir helt lest i havn i år,men hvert år prøver jeg å «overgå» det andre. Men nå som skolen har begynt blir det jo litt mindre tid til det. Er også meldt på lines lesesirkel kom jeg på nå.Tror jeg har en bok jeg skal leses denne måneden. 🙂

  3. Fin oppsummering!:) Flotte utfordringer du har meldt deg opp på. Du er like glad å ha noe å strekke deg etter som meg, morsomt å se hva man har fått til i etterkant:) 58 bøker er jo kjempebra! Ser det er mye bra du har lest på også ser jeg også litt bøker jeg kunne tenkt meg å lese:) Så takk for litt tips!:) Ønsker deg et flott leseår i 2013!

    1. Takker Isabella:) Alltid flott å ha noe å strebe seg etter og i år skal jeg prøve å nå målet:)Er fornøyd med 58 bøker. Er jo nesten det dobbelte fra forrige år der igjen:) Håper du får et supert leseår 2013!!!:)

Legg igjen et svar rett under:

