Smakebit på en søndag (Dragene våkner)

6473057481_ce462009e6_o

Det er søndagen her og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og deler en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom.

8203250939

Denne søndagen deler jeg med dere en smakebit fra boken «Dragene våkner» av Iselin  B.Alvestad. Dette er bok nr 2 i serien om Alanya og det er en serie som jeg kom over ved ren nysjerrighet etter at en låner på bibliotek leverte bøkene og snakket varmt om serien.

«Alanya nølte. Tanken å gå bak ryggen til Pip føltes ikke riktig. Like fullt visste hun at de måtte finne ut hva dokumentene betydde dersom de skulle ha håp om å gjøre noe med forbannelsen.» s. 73

Håper alle sammen får en flott søndag videre!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

16 thoughts on “Smakebit på en søndag (Dragene våkner)”

  1. En ny serie for meg også dette, men nå er det lenge siden jeg har lest serier så kanskje det er på tide snart? Uansett tusen takk for smakebiten og ha en fin dag videre,Nina:-)

  2. Jeg har lest de to – eller var det tre? – første bøkene i serien tidligere. Nå er jeg langt unna målgruppen og har ikke barn selv engang, men synes de var søte likevel. Og så liker jeg å støtte/lese norsk fantasy, det meste jeg leser ellers er jo engelskspråklig.
    Jeg har den siste i Alanya-serien også, ulest ennå, så den burde jeg jo få lest snart. Takk for påminnelsen, og ha en riktig fin søndag videre.

  3. Dragen våkner, skjønner kanskje det er noe trøbbel på vei:) Ser du hører på «mokka» også, spent hva du synes om den. Tror jeg må kjøpe den en dag:) Så stilig du også er på Zombie utfordringen, blir jo spennende å se hvilke bøker man kommer til å lese der:) Takk for smakebiten! Kos deg på denne søndagen og med drageboken:)

  4. Jeg har bare lest den første boken i denne serien, men jeg falt ikke for den. Jeg følte den brukte så mange virkemidler fra andre bøker. Men jeg kan tenke meg at for dem som da ikke har lest så mange andre fantasy bøker kan like dem. Da blir det ikke et tema med kopiering 🙂 (Hvis det ga sens)
    Ha en fin søndag!

    1. Skjønner godt hva du mener:) Var litt usikker om jeg skulle forsette etter 1 bok,men jeg tenkte å sjekke den litt ut mer:). Den hadde jo grei start selvm som du sier at det er elementer fra andre bøker.

  5. Denne serien har jeg ikke hørt om før (Tror jeg da.. Dårlig hukommelse) Men jeg elsket coveret og det er alltid et godt tegn 🙂
    Takk for smakebiten!

Legg igjen et svar rett under:

