Smakebit på en søndag (fysikk magi)

6473057481_ce462009e6_o

Det er søndagen her og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og deler en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom.

8248912191Denne søndagen velger jeg å dra frem denne her boken som er skrevet av Andreas Wahl. Kanskje litt nerdete å lese en bok om Fysikkmagi,men ettersom det står på boken at den anbefales for alle mellom 9-99 år ,tenkte jeg skulle ta sjansen. På skolen var ikke fysikk og matematikk min sterkeste sider,men denne boken her var ikke som jeg fryktet , full av formler og tørrefakta,men faktisk forenkelt fysikk av ting vi omgir oss med.

«Hvis du nå spør når jorda begynte å snurre,er svaret at den alltid har gjort det. Jorda ble skapt samtidig med solsystemet av hydrogen,helium,støv og steiner. Den skyen av støv og gass som etter hvert ble til jordkloden,beveget seg på en måte at jorda endte opp med å rotere rundt sin egen aske. Siden den gang har jorda snurret». s 61

Det var dagens fysikktime..hehe. Neida. Hvis du vil lese flere smakebiter hos Flukten fra virkeligheten er det bare å stikke innom HER!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

14 thoughts on “Smakebit på en søndag (fysikk magi)”

  1. Matte har alltid gått greit for meg. Fysikk og naturfag knekket jeg koden til i slutten av første år på videregående. Men da hadde jeg valgt økonomi. Men jeg er nyskjerrig på det meste. Så denne boka hadde nok vært noe å eie. Takk for smakebiten.

  2. Fin-fin smakebit! Jeg hadde litt den samme opplevelsen med boka Siffer av Jo Røyslien. Matematikk og fysikk kan være gøy dersom det blir presentert på riktig måte! God helg!

Legg igjen et svar rett under:

