Skole & Praksis

Praksisperioden min på Gjerdrum Bibliotek er over og de siste par dagene har forelesning og pensum kommet på banen igjen.  Det blir en kjempe spennende periode dette vårsemesteret . Praksisrapporten min er ferdigskrevet og levert..

Å være 5 uker i praksis på biblioteket gav meg mye erfaring, og innsikt i det jeg skal utdanne meg som. Det er mye som foregår «bak kulissene» på bibliotekene og det er ikke bare å sitte skranken en bibliotekar gjør iløpet av en arbeidsdag. Det er alt fra kontorarbeid, merkebøker, katalogisere,klassifisere, rydde & organisere og mye mye mer.

WP_001739

Nå som skolen har begynt igjen blir det ikke så mye tid til pc eller blogging.Så det kan hende det blir litt stille her.

WP_001741

Iløpet av januar måned har jeg fått lest noe innemellom pensumlesing & rapportskriving , og jeg skal prøve å få skrevet ferdig noen av de omtalene så dere kan lese! Er mange fine jeg vil anbefale!

Jeg håper alle sammen får en fin uke videre! Lest noe bra i det siste?

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

9 thoughts on “Skole & Praksis”

  1. Så glad jeg kom over bloggen din 🙂 Jeg fikk studieplass i fjor jeg også, men fikk utsatt det pga sykdom. Så jeg håper jeg er frisk nok til å begynne til høsten og da håper jeg også at du vil skrive masse,masse om skolehverdagen din slik at jeg har noe å glede meg til 😉

  2. Et spennende yrke du utdanner deg til! I dag har jeg også avsluttet praksisen min (i barnehage) og har hatt fem lærerike uker. Lykke til videre, Nina 🙂

    1. Kan underskriver på at det er et spennede yrke:) Gleder meg til den dagen jeg er ferdigutdannet bibliotekar:D Så bra at du har hatt en flott praksis:) Du får ha masse lykke til videre med studiet ditt=)

  3. Fikk litt dårlig samvittighet, går trått her med studiene. Det er tungt å lese og skrive på oppgaver når man arbeider fullt ved siden, men skal skjerpe meg:) Blir jo belønning etterhvert, en herlig jobb virker det som:) Godt å høre det går bra med deg:) Fortsett det gode arbeide!:)

    1. Studielivet er ikke en dans på roser til tider,og det går opp og ned. I fjor på høst semesteret hadde både oppturer og nedturer. Håper på at du får bare oppturer etterhvert!:) Det går nok bra skal du se!:)

Legg igjen et svar rett under:

