Smakebit på en søndag (Virus)

6473057481_ce462009e6_oDet er søndagen her og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og deler en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom.

828087397XDenne søndagen skal jeg gi dere en smakebit fra boken «Virus» av Paul McEuen. Jeg begynte å lese i den med en gang den dumpet ned i postkassa mi og coveret på boken er stilig og innbydende. Jeg har ikke kommet så alt for langt ennå,men jeg tror dette blir en bra leseopplevelse.

«Hun løftet opp en av kravlerne med en pinsett. Hun stakk den lille robotskapningen langt inn i munnen hans,mot den bakre delen av tungen. Han måtte kjempe for ikke å få panikk,for ikke å brekke seg. Beina var som små skalpeller som skar inn i vevet ved det minste bevegelse. Han kunne smake de små bloddråpene som piplet ut fra baksiden av tungen» s. 50

Nå er jeg spent å se hva som skjer videre. Først må jeg lese litt pensum og nærmere sagt et par sanger fra «Illiaden» av Homer. På skolen har vi et spennende emne som heter teksthistoriske linjer og neste uke har vi om antikken. Nok babling. hehe.

Vil dere lese flere smakebiter fra andre bloggere er det bare å stikke innom Mari her!

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

25 kommentarer om “Smakebit på en søndag (Virus)”

  1. Coveret er stilig, ja, og historien virker veldig spennende – ser frem din endelige vurdering av boken! Ha en fin søndag videre, med pensumlesing og Homer. Og forhåpentligvis noen boller med krem 🙂

    1. Skjønner at du likte coveret på «Virus»:) Elsker sånne bøker hvor coveret er gjennomtenkt og bra=) Er jo litt forlokkende det også:) Er ferdig med den boken og kan anbefale den videre:)

    1. Er enig at Illiaden er viktig litteraturhistorisk:) Har ikke fått lest den ennå,men får vel gjøre det snart:) Er ferdig med boken «Virus» og den er kjempe spennede!:) Anbefaler den videre!

  2. Jeg elsket coveret! Den så virkelig spennende og litt skummel ut 😛 Håper du skriver om den når du er ferdig, jeg kjente jeg ble nysgjerrig på den nå! Ha en riktig fin søndag videre 🙂

  3. Det var interessant smakebit!:) Virker som en spennende bok! Gleder meg til å få høre mer om den etterhvert:) Kos deg med lesningen av pensum og ha en herlig søndag videre!:)

Legg igjen et svar rett under:

