Mammutsalget 2013

Mammut salget er over for denne gang selvom folk kan sikkert finne noe rester her og der. For en bokelsker er ikke disse salgene lett å styre unna.

Under er lister opp jeg kuppene jeg gjorde meg og litt utenom jeg kjøpte fra play.com

nyeboker1

1) Fifty Shades of Grey triologi boksett av E.L James [Mammutsalg]: Greide ikke styre unna bestselger draget og nysjerrigheten tok overhånd. Jeg vet at den kanskje ikke er noe særlig bra litterær kvalitet på bøkene,men er litt nyfiken på hva alt styret er om.

2) A Monster calls av Patrick Ness (Ikke på Mammutsalg): Etter å lest den på norsk og tatt den til hjertet måtte jeg bare ha den i bokhylla mi og på originalspråket. For de som ikke har lest denne her ennå er den å anbefale!

3) Fifty Shames of Earl Grey ( A Parody) av Fanny Merkin :  Har sett denne blitt omtalt i bokbloggersfæren og ettersom jeg hadde Fifty Shades of Grey i hende så tenkte jeg en parodi på den ville være morsomt å lese.Denne her kjøpte jeg på play.com brukt.

nyboker2

4) Kleopatra av Allen Klynne [Mammutsalg]: Har alltid elsket å fordype meg i historie og etterso m vi har hatt på skolen om romersk litteratur og navnet til Kleopatra dukket opp , så ble jeg nysjerrig på hvem hun har vært. Har ikke lest så mye om henne og tenkte kanskje denne boka kunne være av interesse.

5) Ringenes Herre 1-3 av J.R.R Tolkien [Mammutsalg]: Endelig er den i bokhylla mi. Har lenge hatt planer om lese triologien,men har ikke fått somlet meg til det. Nå som den står i bokhylla så har jeg når som helst mulighet til å lese den.

6) Hobbiten av J.R.R Tolkien [Ikke Mammut]: Ettersom jeg kjøpte Ringenes Herre så følte jeg denne her gikk «hånd-i-hånd». Har lest den før for mange år siden og tenkte det var på tide å friske opp hukommelsen .

nyeboker3

7) Dei tek ikkje tran i Texas av Sigmund Falch [Mammutsalg]: Har hørt mye bra om denne bildeserien med morsomme bildetekst til av Falch og slo til på mammutsalget når jeg så denne her. For å si det sånn har lattermusklene fått trimmet seg litt.

8) Barbarene av Terry Jones [Mammutsalg]: Litt mer historie får plass i bokhylla mi og denne her fanget blikket mitt første dag på Mammutsalget,men jeg kjøpte ikke den før et par dager ut i mammutsalget. Var bokelsker hjertet som vant over fornuften igjen. hehe

9) Kvinnen i buret av Jussi Adler-Olsen [Ikke på Mammut]: Ettersom påsken nærmer seg var det påskesalg på bøker,så jeg stakk innom og kjøpte første boken i serien om avdeling Q.

10) Simons Katt krysser gjerdet av Simon Tofield [Mammutsalg]: Elsker denne tegneserien her og så mye av den på Youtube. Anbefaler alle å sjekke ut den på youtube!

Nå skal jeg gi meg kjøpe stopp av bøker resten av året, og kun låne. Jeg er flink på å låne også,men enkelte ganger får jeg lyst til å ha bøkene jeg leser til odel og eie. Får krysse fingrene at jeg greier å holde meg til det.hehe

Ble det noen bøker hjem til deres bokhyller fra Mammutsalget?

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

15 thoughts on “Mammutsalget 2013”

  1. Oi oi oi, dette var jo ikke lite heller! Blir helt svimmel av tanken! Og jeg som skulle ha lest alle tre Fifty Shades bøkene, men har jo bare fått meg til å lese den første så langt :p

  2. Det må sies å være et supert kupp! Jeg er også nysgjerrig på hva alt oppstyret rundt Fifty Shades er om. I går snakket jeg med en kollega som hadde lest den første boken og var helt oppslukt 😉

    Og Ringenes Herre…ah, de bøkene ønsker jeg meg! Har lest Hobbiten og likte den svært godt.

    Det ble ingen mammuter på meg, men jeg kjøpte noen bøker da 🙂

    1. Mhm, må si det selv:) Gi en smule amok=) For å si det sånn er jeg glad for at mammut salg er bare 1 gang pr år:) er ferdig med første bok i Fifty Shade of grey serien. Kan forstå litt av oppstyret,men på en annen side hvorfor den kanskje får negativ omtale. Spent på bok nr 2:)

      1. Hehe, ja det er godt mammutsalget kun er en gang i året – men likevel; det er stadig tilbud og salg så muligheten til å anskaffe bøker uten å måtte betale altfor mye er hele tiden til stede!
        Når det gjelder det negative aspektet ved fifty shades kan jeg godt tenke meg å finne ut hva det består i. Ja, det vil si, jeg har fått med meg at det ikke er litteratur som kommer til å få en stor pris utdelt, men jeg har lyst til å lese bøkene for selv å kunne avkrefte det andre sier er bra ved den (om du skjønner, dette ble litt avstumpet).

      2. Helt enig:) Er jo mange bra tilbud gjennom ellers i året ellers så er jeg flink med å kjøpe brukte bøker på play.com:)

        Er ferdig med første bok i fifty shades of grey triologien og kan skjønne litt hvorfor den har fått mange lesere. Boken slutter ikke helt som jeg trodde og man blir nysjerrig på hva som skjer videre.

  3. Til tross for at jeg elsker bøker kjøpte jeg ingenting under Mammut-salget. Har begynt å bli irriterende fornuftig og sånn «hm… skal lese en del av det jeg har ulest allerede før jeg kjøper noe nytt» og har selvsagt lyst til å kjøpe bøker hele tiden, men klarer å tenke meg om. Men bare vent, hvis jeg klarer Camp Nanowrimo skal jeg gå bananas en dag i mai og til sommeren har jeg tenkt å kjøpe massevis av bøker, det er bare en midlertidig periode med fornuft med andre ord 😉

    1. Kommentaren fra Tankemonolog var forresten fra meg. Blei bare litt rart da jeg skulle sende kommentaren. Og «A monster calls» er helt vidunderlig, elsker den boka selv =D

      1. Aha,da vet jeg det:) Disse kommentarfeltene på wordpress bloggene lever sitt eget liv noen ganger.hehe:) Så bra at du elsker «A monster calls». Gleder meg til å lese den om igjen! sist gang ble det en del snufsing 🙂

    2. Er jo fornuftig å lese de uleste bøkene man har i bokhylla:) må selv ta meg i nakkeskinnet og gjøre det selv. De her hjemme hos meg blir oppgitt hver gang jeg har med meg bøker jeg har kjøpt 🙂 hehe. Men nå skal jeg skjerpe meg:)

Legg igjen et svar rett under:

