Smakebit på en søndag (Kvinnen i buret)

6473057481_ce462009e6_oDet er søndagen her og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og deler en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom.

8203215513Tenkte det var på tide å slenge seg på Mari’s spalte. Har gått mye i pensumlesing og lite pctid for min del,så bokomtaler og annet bokrelaterte ting har det gått lite av. Så «annen» litteratur har blitt nedprioritert ,men sånn er det dessverre når man er  student.hehe.

Nok småklaging fra en bokelsker og over til dagens smakebit  som er hentet fra «Kvinnen i buret» av Jussi Adler-Olsen.

» Han hadde hørt noen komme inn gjennom kjøkkendøren,men hadde ikke reagert på det. Kanskje det var stanken,kanskje han hadde trodd at det var teknikerne som var kommet. Sekunder senere så han en skikkelse i rødrutet skjorte komme byksende inn i synsfeltet. Han tenket han skulle trekke pistolen,men gjorde det ikke. Refleksene var lammet. Til gjengjeld kjente han sjokkbølgen da det første skuddet traff Hardy i ryggen så han falt og rev Carl over ende og låste ham fast under seg. Den voldsomme vekten av Hardys gjennomborende kropp vred Carls ryggrad kraftig til siden og fikk det til å knase i kneet hans.Så kom skuddene som traff Anker i brystkassen og Carl i tinningen»  s. 23

Har kommet mye lengere,men tenkte jeg skulle gi dere en smakebit litt tidligere i boka. Jeg kan skjønne hvorfor Jussi Adler-Olsens bøker har blitt populære. Blir spennende å hvordan dette utvikler seg!

Håper alle har hatt en fin påskeferie hittil og fått lest noe bra!

Stikk gjerne innom HER for å lese andres smakebiter på en søndag!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

16 thoughts on “Smakebit på en søndag (Kvinnen i buret)”

    1. Er ikke ferdig ennå med boken,men kan si at jeg gleder meg til filmen 🙂 Han som skal spille Carl var han som spilte «snikmorderen» i filmatiseringen av «Angels & Demons» 🙂 Var lenge siden sist og jeg synes disse smakebit på en søndag er fine å være med på og så får man tips til nye bøker man kan lese:)

  1. Jag säger som Pia; de här böckerna ropar väldigt högt från hyllan, men jag försöker ignorera dem. Det finns böcker som väntat mycket längre än så 🙂

  2. Jeg har skrevet om deg og et innlegg du skrev om Fred i tusen biter på bloggen min i dag. (03.04.2013)

Legg igjen et svar rett under:

