Smakebit på en søndag ( Hugo Cabret)

6473057481_ce462009e6_o

Det er søndagen her og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og deler en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom.

 

8202363586

Ny søndag og nye smakebiter. For min del hopper jeg litt mellom flere bøker og prøver å få slukt flest mulig bøker. Er så mange flotte jeg har lyst å lese på en gang,men har sett mine begrensninger. Så jeg prøver å få holdt meg til et par.

Denne søndagen er det en smakebit fra boken «Hugo Cabret» av Brian Selznick. Etter  å sett filmen (igjen) hos en venninne i går gikk jeg løs på boken når jeg kom hjem. Jeg er allerede slukt en del sider og er fascinert av illustrasjonene i boken.

«Den gamle mannen subbet langsomt bort til forsiden av lekeboden. Han skulle stenge for dagen, og var i ferd med å trekke ned den store treluka foran, da Hugo nærmet seg ham bakfra .Hugo visste hvordan man listet seg stille,men han lot skoene falle hardt på steinhellene så den gamle mannen skulle vite at han var der».  s. 81

Nå skal jeg lese videre i boken og slappe av videre mens blåsten herjer ute. Skal vel også få skrevet ned noe flere bokomtaler iløpet av dagen.

Håper alle sammen får en flott søndag!

Stikk gjerne innom dette innlegget for å lese mange flotte smakebiter!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

24 thoughts on “Smakebit på en søndag ( Hugo Cabret)”

    1. Bare hyggelig:) Anbefaler både filmen og boken om Hugo Cabret. En magisk film og bok:) En film du kan se med familien:) Akkurat nå vingler jeg litt mellom 3-4 bøker. Bestilte noen bøker fra Adlibris sommerkampanje også(og jeg som skulle styre unna å kjøpe flere bøker.hehe).

  1. Må si som Beathe at jeg kjenner meg også igjen at man har lyst å lese flere bøker om gangen, er jo så mange gode bøker der ute som man er nysgjerrig på. Denne har jeg ikke lest, men likte filmen. Tror jeg må notere den ned:) Ha en fin søndag!:)

    1. Så bra å høre:) Hender jeg lar enkelte bøker snike seg inn i lesekøen. Selvom det er mange som har støvet ned i bokhylla mi. Kommer ann litt på dagsformen,hehe. Hva jeg har lyst å lese. Har lyst å få lest mest mulig før et nytt skolesemester,men prøver å begrense meg litt også:) Noen bøker bøker bør nytes:)

  2. Takk for smakebiten 🙂 jeg har ikke lest boka, men har sett filmen og den var veldig fin. Fikk veldig lyst til å lese denne boka nå. Den høres fin ut 🙂

    1. Bare hyggelig:) Boken er ferdig slukt for min del og jeg likte den godt. Boken er ikke så forskjellige fra filmatiseringen,men den viker litt unna på enkelte punkter hvor det f.eks i filmen har valgt å fokusere på ting boken ikke tar så nøye. (hvis du skjønner). hehe

  3. Jeg har sett denne boka i bokhandelen og hatt veldig lyst til å kjøpe den, men blir litt skremt av størrelsen :/ Har ikke sett filmen heller.. Så jeg lurte på, hva liker du best av boka og filmen?

Legg igjen et svar rett under:

