Smakebit på en søndag ( Busemannen)

Det er på tide å titte innom bloggen og delta på Flukten fra virkelighetens «Smakebit på en søndag» spalte. Det er evigheter siden sist jeg slang meg på,men denne gangen leser jeg en bok som jeg gjerne vil dele litt fra.  Spalten går ut på at du gir dine lesere en smakebit fra boken du leser for øyeblikket(et par linjer/sitat) uten å avsløre så mye av plottet. Deretter stikker du innom HER for å legge igjen URL til innlegget med smakebiten hos Mari(aka Flukten fra virkeligheten). Der kan mange andre lese din smakebit og kanskje bli inspirert til å plukke opp den boka du leser og du selv kan få idéer til nye bøker som må på leselista di.

6473057481_ce462009e6_o

Denne søndag skal du få en smakebit fa  boken «Busemannen» av Knut Nærum,Elisabeth Botterli,Askild Hagen,Jørgen Mehren og  Peder Udnæs. Har såvidt begynt på den og har allerede fått et par latterkuler eller humringer for å si det sånn. Har  en del av bøkene til Knut Nærum i bokhylla og digger måten han kombinerer intertekstualitet(altså refererer til andre verk,personer eller hendelser i sitt eget verk ofte litt tilslørt),ironi og en absurd humor. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har lest alle Harry Hole bøkene,men et par av de. Men jeg tror boken kommer til å falle smak og jeg tror kanskje den enda mer faller i smak hos de som har lest alle Harry Hole bøkene og har en forhold til de.

8202423929

«Nelly hadde gjort skippertaket til en livsstil.Hver høst etterelot hun ektefellen i villaen i Bærum og dro til hytta på Malmøya. Tok bare med seg ideene hun hadde hodet,fire kartonger med Fjordland-middager,en pose kaviartuber,tjue glass Nescafé,en eske med utskriftspapir og de ni kattene.Og  en pall kattemat». s.5

Stikk gjerne innom her for å lese de andre smakebitene!

Ønsker alle sammen en flott søndag videre! For min del blir det å kaste seg over skolebøkene og pugge/lese pensum frem mot eksamen! Gleder meg nå til juleferien og muligheten til å plukke opp en «vanlig» bok uten å ha «pensumskyggen» hengende truende over meg. hehe

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

6 kommentarer om “Smakebit på en søndag ( Busemannen)”

  1. Merkelig, det der. Jeg synes han er utrolig festlig i Nytt på nytt, men boka jeg leste av ham for mange år siden – Madonnagåten – skuffet. Jeg tenkte at den skulle virkelig få meg til å flire og humre, men nei… Ble ikke noe mer enn middels. Men jeg har et par andre Nærum-bøker liggende også, blant annet Døde menn går på ski (tror jeg det var), så jeg er ikke skremt vekk fra å prøve en gang til. 😉

  2. jeg hørte Knut Nærum snakke om denne boken på et forlagsmøte i høst. Den høres unektelig morsom ut så jeg må nok ta en titt på den, jeg og 🙂 Ønser deg en fin dag!

  3. Knut Nærum i bokform høres forlokkende ut, Nina. Men kanskje jeg burde vært kjent med i det minste en av Harry Hole bøkene før jeg eventuelt ga meg i kast med denne. Jeg har nemlig ikke lest en eneste av Nesbøs bøker for det eldre publikum. Her har vi holdt oss til Doktor Proktor 😉

    Håper alt står bra til og at du trives med studiene dine. Ha en super onsdag!

Legg igjen et svar rett under:

