Juleferie

Da har jeg herved juleferie og kan pustet lettet ut over å fått 2 eksamner på 1 uker overstått. Hvorvidt det gikk bra eller dårlig med de får jeg ikke vite før om et par uker eller så. Eneste tingen som er igjen er å skrive ferdig tekstene til mappe eksamen som skal leveres på nyåret i faget tekststudier. Jeg har vært heldig å fått skrevet om favoritt boken min « A monster calls» av Patrick Ness. Jeg skal analysere samspillet mellom tekst og bilde i boken,og har valgt ut et par bilder. Det beste er at jeg har fått klarsignal av Jim Kay (som er illustratøren til boka) om at jeg kan bruke et par bilder fra boken til formidlingsteksten som skal ligge ute på nett.

Bokomtale: Monsteret kommer av Patrick Ness

Nå gleder jeg meg mye til å sett meg ned med en god bok og lese den med «god» samvittighet. Uten å ha pensum hengende over hodet mitt. Jeg har også dette semesteret slukt et par bøker som jeg skal få skrevet noe om iløpet av par dager. Gleder meg til å få lest både «vanlig blogger» og bokblogger. Få tips til nye bøker å lese og igjen dele mine favoritter med dere.

Jeg håper dere har hatt en fin høst/vinter hittil og har kommet over mange flotte leseopplevelser som har satt sitt preg på dere. Dere får gjerne dele de under i kommentarfeltet !

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

4 thoughts on “Juleferie”

  1. Den boken er fin. Og grusomt trist!
    Jeg håper du har hatt en fin høst selv om den har vært travel. Slik har min høst også vært og jeg tenker at lesing og skriving får lov til å komme litt i andre rekke en stund. Nå er det jul! Riktignok ikke juleferie for meg før kl 14. på lørdag, men det er jo ikke å lenge til 🙂

    1. Helt enig! Gråter og snufser uansett om jeg vet hvordan slutten er . Leste boka på nytt igjen i forbindelse med oppgaveskrivingen. Og den slår meg like sterkt som første gang jeg leste den.
      Har hatt fin høst ja,selvom den har vært hektisk!:) håper din høst har vært kjempe fin!

  2. Vel overstått eksamener! Det er herlig med juleferie fra skolen, i alle fall fra eksamenspresset. Ønsker deg en fin førjulstid, med lesing av annet enn pensum 🙂

Legg igjen et svar rett under:

