Smakebit på en søndag : Twittermeldinger fra Oslo-Politiet

6473057481_ce462009e6_o

Det er søndagen her og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og deler en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom.

8248914321OM BOKEN:

De beste twittermeldingene fra Oslo-politiet.
Oslo-politiet har hatt enorm suksess med sin twitterkonto, der de har over hundre tusen følgere. Hver dag kan publikum følge med på politiets gjøren og laden. Dette er god, gammeldags folkeopplysning, til tider formidlet med både humor og varme. I en bok som vil få deg til å le høyt, har vi samlet høydepunktene som omfatter både dumme kjeltringer, smarte tjuver, søte dyr og rullestolbrukere i motsatt kjørebane på motorveien.

 

Som vanlig rommer bokelsker hjertet mitt mange bøker om dagen og det er vel kanskje en uvane til tider.Men nå som det er mye å gjøre på skolen har jeg tendens å hoppe mellom bøker får å få meg en liten «smakebit» her og der. Noen ganger kaprer en bok min oppmerksomhet fullstendig,mens de andre blir satt til side midlertidlig. Akkurat nå er det «Se opp for rullestol i motgående kjøreretning: Twittermeldinger fra Oslo-Politiet» som har min oppmerksomhet, og jeg har foreløpig ikke kommet langt,men synes det jeg har lest så langt er morsomt og informativt. Her er smakebiten for i dag i form av et par tweets:

29/6/13 | 20:58:24
En liten hvit hund som kjøte 20-bussen alene  fra før Carl Berner til Galgeberg er hos Viking. Ring ditt om du eier denne selvstendige karen»
s. 28

10/10/13 | 15:32:46
Mannelig nasker stanset  med ei barnevogn halvfull av øl.Samme modus også tidligere. Barnevogner skal ikke brukes til slikt.
s.24

 

8/9/13 | 12:15:47
Dagens gladsak. En fortvilet mor ringte inn og meldte sin lille gutt savnet. Mens hun pratet med oss, kom gutten til rette. Gjensynsglede.
s.17

 

Det fine med denne boken er at inntektene fra salget går til Oslo Røde Kors sitt arbeid med gatemegling (barn og unge).

Håper alle sitter inne med en god bok,mens vinden uler ute(som det gjør hos meg).

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

2 thoughts on “Smakebit på en søndag : Twittermeldinger fra Oslo-Politiet”

Legg igjen et svar rett under:

