Smakebit på en søndag :Elle melle

Det er søndagen her, og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og dele en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom. En super måte å komme over flotte bøker å lese!

 

Denne søndagen velger jeg å ta frem en bok jeg nylig har begynt å lese og får å få fart på mine lesemål om å lese mer krim har jeg valgt å lese «Elle Melle» av M.J Arligde.

Litt om boken:

En åpenbart forstyrret person bortfører personer i par og gir dem et forferdelig ultimatum: En av dere overlever, en av dere dør.Helen Grace og hennes kolleger ved Southampton politistasjon står med ryggen mot veggen. I tillegg til å drive klappjakt på gjerningspersonen må de beskytte de overlevende som sliter med store mentale skader etter det de har vært igjennom. Flere blir kidnappet. Men hva er forbindelsen mellom ofrene? Etterforsker Helen Grace gir alt hun har, i en sak som plutselig, og skremmende nok, begynner å nærme seg en sluttet sirkel.M. J. Arlidge undersøker styrken i forholdet mellom mennesker, valg foretatt i mørk, dyp fortvilelse, og betydningen av å ofre seg for andre. Intensiteten øker ettersom hver av de intrikate personene drar leseren inn i sin historie.»Elle melle» er første bok i serien om etterforsker Helen Grace.

8241909985
Min smakebit kommer fra starten av boken:
Sam sover nå. Jeg kan drepe han nå. Ansiktet er vendt vekk fra meg- det ville ikke være vanskelig. Kommer han til å røre på seg hvis jeg beevger meg? Forsøke å stoppe meg? Eller kommer han bare til å være glad  for at dette marerittet er over?
Jeg kan ikke  tenke sånn. Jeg må prøve å huske hva som er virkelig,hva om er godt. Men når du er fange, virker dagene endeløse,og håpet er det første som dør». s.5
Tror denne kommer til å være en spennende bok og jeg ser frem til å lese videre!

Håper alle har hatt en fin søndag!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

8 thoughts on “Smakebit på en søndag :Elle melle”

Legg igjen et svar rett under:

