Smakebit på en søndag : Faen ta skjebnen

Det er søndagen her, og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og dele en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom. En super måte å komme over flotte bøker å lese!

 

8205428565Denne søndagen har jeg fått somlet meg til å sette meg ned foran pcen og presentere en smakebit. Jeg har nesten vært i en slags dvale etter siste eksamen ble levert,og lesing har gått litt i stå, for å så løsne seg litt. Men nå som det er sommerferie for min del gleder jeg meg til å plukke ut bøker som har støvet ned i bokhylla mi lenge og lese de. Én av de er John Green med «Faen ta skjebnen» som er kinoaktuell i disse dager. Jeg har lyst å se filmen,men tenkte jeg denne gangen skulle lese boka før jeg så filmen. Jeg har såvidt begynt å lese i den så smakebiten kommer fra starten av :

«Så snart vi hadde tatt runden, spurte Patrick alltid om det var noen som hadde noe de ville dele med gruppa.Også begynte den bedritne runddansen med støtte-alle snakket om å jobbe og kjempe imot og vinne og krympe og skanne. Det skal Patrick ha,han lot oss snakke om å dø også. Men de fleste var ikke døende. De fleste kom til å leve til de ble voksne,akkurat som Patrick» s.13

 

Hørt mye bra om denne boken og spent på å lese videre i den! Er jo fint vær ute nå så det passer bra å sitte ute å lese!

Ønsker alle sammen en flott søndag videre!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

19 thoughts on “Smakebit på en søndag : Faen ta skjebnen”

  1. Denne boken står i bokhyllen min, men jeg har ikke klart å komme i gang med den. Håper du synes den er fin! Ønsker deg en flott sommerferie!

  2. Denne har jeg også lest, men skulle ønske jeg fikk tid til å lese den originale utgaven. Altså på engelsk! Kommer nok til å se filmatiseringen til denne boken, og jeg håper du liker boken 😀
    – Siri

  3. Jeg liker også å lese boken før jeg ser filmen, og «Faen ta skjebnen» har min datter i bokhyllen sin så jeg tenkte å få lest den en dag. Takk for smakebiten 🙂

Legg igjen et svar rett under:

