Smakebit på en søndag : Vakre skapninger

Det er søndagen her, og som vanlig holder Mari fra bokbloggen “Flukten fra virkeligheten” spalten “Smakebit på en søndag“. Det hele går ut på at du som blogger skal plukke opp boken du leser for øyeblikket og dele en “smakebit” (dvs et par setninger/sitat) fra den. Deretter går du innom HER å legger igjen URL/LINK til innlegget så andre smakebit på en søndag deltagere kan titte innom. En super måte å komme over flotte bøker å lese!

vakreskapningerbok

Denne søndagen har jeg valgt å dra frem boken «Vakre skapninger» av Kami Garcia og Margaret Stohl som jeg leser for øyeblikket. Det er første boken i en triologi de har skrevet sammen. Som vanlig leser jeg flere bøker om gangen,men de siste ukene har jeg greid å holdt meg til 1 og 1 bok om gangen noe som er uvanlig for min egen del.

 

«Det er ingenting Onkel M. Vi vet ikke engang hva disse synene betyr». Lena hadde ikke tenkt å gi etter,men etter i natt følte jeg at jeg måtte.Vi måtte. Situasjonen var i ferd med å spinne ut av kontroll. Det føltes som om jeg holdt på å drukne, og jeg kunne ikke redde meg selv,og slettes ikke Lena. s.297

 

Helt ærlig vil jeg si at jeg ikke er heeeelt bergtatt av boken  ennå selvom jeg har lest godt over halvparten,men jeg er spent hvordan den utvikler seg mot slutten og  som serie.

 

Ønsker alle en fin søndag og bra kommende uke! Iløpet av neste uke skal jeg forsøke publisere noen omtaler.

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

6 kommentarer om “Smakebit på en søndag : Vakre skapninger”

  1. Jeg likte best nr 1. Og så ikke like godt nr 2 osv. Ikke for å ta motet fra deg, men det er som de mangler ett eller annet som vill gjort dem mye bedre 🙂

  2. Ble ikke fullstendig overbevist av denne boken dessverre, men har andre bok i bokserien min. Burde gitt den en sjanse. Tror forresten bokserien er på mer enn bare tre bøker :p
    – Siri

Legg igjen et svar rett under:

