Smakebit på en søndag : Odinsbarn

Nå har kvelden senket seg i hjemme hos meg mens jeg skribler dette innlegget. Som vanlig på søndagene i bokbloggerverden holder Mari (Flukten fra virkeligheten) sin faste spalte «Smakebit på en søndag» som gir oss bokelskere en unik sjanse til å få smakebiter på bøker som kanskje finner sin vei til bokhylla våres. Det du trenger  å gjøre er å plukke opp en bok du leser og gi dine blogglesere et smakebit(et par linjer eller sitat), uten å avsløre så mye handlingen(Altså ingen spoilere).
Ettersom Mari har tatt seg en ferie bloggingen ut Juli blir det ikke muligheten til å legge igjen noe URL i innlegget som vanlig. Men tenkte jeg skulle gi dere en smakebit for det!

Som vanlig pleier jeg å ha flere bøker i luften for å si det sånn,men iløpet av de siste dagene har jeg bare vært tro mot «Odinsbarn» av Siri Pettersen. Jeg har leeeeenge hatt den i bokhylla,men latt andre bøker snike seg inn i leselisten min før den. Men nå er jeg glad for at jeg plukket den opp. Jeg nærmer meg snart slutten,men skal  gi dere en smakebit fra tidligere i boken.

«Det ble mørkt og Elveroa gikk til ro. Hun ventet litt til. Hun ventet til hun var sikker på at alle sov,og at ingen kom til å se flammene. Så helte hun olje rundt seg. Motvillig først.Det kjentes som naturstridig handling. Man helte ikke ut olje i huset man bodde i.Men det var det hun gjorde.Den fløt ut over gulvet. Ned mellom plankene.Lukten fylte neseborene så de klebet seg sammen.» s.203

Håper alle sammen får en flott søndag! Forresten har bokbloggen fått egen twitterkonto og greier. Grunnen til jeg laget en ny en ( i tillegg til den jeg har) var pga ville ha et sted hvor alt bokrelatert var samlet. Den andre konten har jeg hatt lenge og mye av litteraturrelaterte tingene kommer ikke frem. Kunne jo laget lister i lange baner,men hadde lyst å prøve meg med en ny konto. For å følge meg på boktwitteren min klikk her!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

2 thoughts on “Smakebit på en søndag : Odinsbarn”

Legg igjen et svar rett under:

