Når bobla brister og bergtatt av huldra

Det vanker dessverre lite bokomtaler her på bokbloggen,men jeg har ikke lagt helt vekk bokbloggingen pga mengden av skolearbeid.  Denne høsten har jeg hatt to arbeidskrav hvor bokanmeldelse/omtale var en del av de. I faget «Moderne Skandinavisk Litteratur»  skrev gruppen jeg var med på én bokomtale hver for bl.a Deichamanske Bibliotek(Litteraturbloggen), samt én på vegne av Uprisen.no.  Det første arbeidskravet handlet om formidling i det offentlig rom, og da valgte gruppen min å ta bokomtaler,men vi hadde flere valgmuligheter. Andre arbeidskravet var felles for alle bibliotekarstudenter på studiet.

naarboblabristeromtale

 

I første arbeidskrav vi gjorde fikk gruppen krav å skrive om bøker utgitt i fjor, og gjerne da av ukjente forfattere.  Jeg valgte da «Elefanten i rommet» av Kari Saanum. Klikk på bildet for å lese omtalen av boken.

omtalekaoshjerteDet andre arbeideskravet bestod av at kullet på bibliotekarstudiet skulle lese alle bøkene som er nominert til uprisen,og da skrive en omtale om boken de hadde valgt  + holde en fremføring hvor de formidlet boken.

Jeg valgte å lese og skrive om «Kaoshjerte» av Lise F.Grimnes. Klikk på bildet for å lese omtalen!  Jeg var også heldig å møte forfatteren på en bokkveld den 13.november i Gjerdrum. Så det var kjempekoselig å få snakket med henne og få signert boken jeg hadde kjøpt tidligere på dagen.   Jeg skal nok vie et innlegg om den bokkvelden hos kaféen «Hos Nabo’n» senere.

 

Det blir lite liv fremover på bloggen ettersom eksamensperioden har startet. Jeg får heldigvis lest litt innemellom for å få litt pause fra skolen,og det blir gjerne en etterlengtet pustepause.  Det er ikke til å feie under et teppet at jeg ser frem til juleferie, og få kanskje litt tid til bokbloggen & annet.  Selv om jeg ikke er så aktiv her, finner jeg gjerne tid til å twitre litt og finne inspirasjon på Tumblr.

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

Legg igjen et svar rett under:

