Smakebit på en søndag: Harpesang

Det er nokså sporadisk jeg deltar på «Smakebit på en søndag» spalten til Mari(Flukten fra virkeligheten). Men synes det er greit å få inn en siste smakebit før året bikker over til 2015.  For de av dere som ikke har vært borti konseptet med smakebit på en søndag går det hele ut på at du som blogger gir dine lesere en smakebit fra boken du leser, enten det er et par linjer eller sitat som du  likte ekstra godt. Men du må passe på at du ikke avslører så mye handlingen!! Deretter skal du legge igjen url (nettadressen) i dette innlegget her! Der kan du også stikke innom andre bloggere som er med på spalten, og kanskje komme over en bok du gjerne vil sjekke ut!

harpesangavlevihenriksen

Denne søndagen tar jeg frem «Harpesang» av Levi Henriksen. Dette er mitt første møte med forfatterskapet ,  og selv om jeg har ikke kommet så veldig langt ennå i boken ennå , har det jeg har lest hittil vært bra!

«Utenfor hadde dagen krøpet litt sammen, med det var forsatt for lyst til å slå på lampettene i stua. Elva rant forbi nesten uten krusninger, og åsen på den andre sida speilte seg i vannflata som et grovpenslet bilde. Jeg satte meg ved salongbordet, og sangen Tulla Thorsen nettopp hadde sunget, feste seg i meg som noe mer enn en trosbekjennelse fordekt som en enkel barneregle. Det ble en sang et varslet oppbrudd, og jeg fikk tårer i øyene.» s.102

Jeg merker når jeg leser boken at jeg ønsker å markere enkelte passasjer og setninger så jeg kan ved en senere anledning slå de opp, det er noe vakkert med måten forfatteren skriver på. Så jeg kommer nok til å utforske mer av Henriksen sitt forfatterskap etter jeg har lest denne boken her!

Fra forfatterkvelden på Gjerdrum bibliotek hvor Levi Henriksen var med. Det var kjempe interessant å høre på!
Fra forfatterkvelden på Gjerdrum bibliotek hvor Levi Henriksen var med. Det var kjempe interessant å høre på!

Jeg håper alle sammen får en flott julefering og et like godt nyttår!

God jul!

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

8 thoughts on “Smakebit på en søndag: Harpesang”

Legg igjen et svar rett under:

