Smakebit på en søndag: F-ordet

 

IMG_0140

God søndag alle som titter innom bloggen!  Idag er det «Smakebit på søndag» hos Flukten fra virkeligheten, og det hele går ut på at du som blogger velger ut et par linjer fra boken(eller bøkene) du leser, og deler de i et innlegg (uten å avsløre eller komme med noe som helst spoilere). Dette innlegget skal du legge igjen HER, slik at andre bloggere kan stikke innom å lese smakebiten din og du kan igjen besøke andres blogger for å lese deres smakebiter!

fordt

Denne søndagen velger jeg å dele noe fra én av bøkene jeg leser nemlig «F-ordet: 155 grunner til å være feminist» av Marta Breen , Madeleine Schultz og Jenny Jordahl (illustratør). Har ikke lest så mye av den ennå, men det som jeg har lest er bra og interessant.! Smakebiten idag kommer litt tidligere i boken.

«Feminismen bør kjempe for alle som på et eller annet vis står utenfor normen. Det er viktig å tydliggjøre at ikke alle mennesker stiller likt ved livets startstrek: Det finnes samfunnsstrukturer som åpner eller lukker dører for deg. Hvor enkelt vi komme oss igjennom disse dørene, avhenger av faktorer som kjønn,etnisitet,økonomisk bakgrunn, seksuell legning og funksjonsfriskhet. (s.20)

Copyright /Flickr:  SBT4NOW
Copyright /Flickr:
SBT4NOW

Håper alle har hatt en fin helg og fått lest litt ute i solen!

Hvilken bok leser du nå?

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

3 kommentarer om “Smakebit på en søndag: F-ordet”

  1. Yay og amen! Denne boken ligger faktisk på biblioteket nå og venter på at jeg skal komme og plukke opp den! Ser frem til å lese den 🙂

    Jeg leser «Maskeblomstfamilien» av Lars Saabye Christensen nå for tiden, mens jeg egentlig skal jobbe med eksamensoppgaven min 😉

    1. Bare å glede deg til å lese den=) Mye interessant lesestoff der! =)

      Er jo greit med litt avbrekk fra eksamensoppgaven med litt «vanlig» lesing=) Du får kose deg med boken!=) Har ikke lest den før,men hørt mye fint om Lars Saabye Christensen sitt forfatterskap=)

Legg igjen et svar rett under:

