Smakebit på en søndag: Kims lek

Det er et par søndager siden sist jeg har fått kastet meg på «Smakebit på en søndag» – toget, og fått delt en smakebit med de som titter innom. Men ukene har rett og slett flydd unna etter jeg startet i ny jobb. Jeg har virkelig ikke fått tid til å sette meg ned og blogge(her faller både hverdagsbloggen og bokbloggen under en kam).  Idag har jeg tenkt å dele en smakebit fra en bok jeg har lenge vært nysjerrig på.

For de som ikke har vært borti «Smakebit på en søndag» spalten før, går det hele ut på at du som blogger legger ut et innlegg med en smakebit på boken du leser. Dette kan være et par linjer  eller sitat fra boken. Men viktigst av alt; du må ikke komme med noen spoilere!! Etter du har publisert innlegget med din smakebit legger du igjen lenken(URL) HER! Slik lar du andre komme over bøker de kanskje vil like, og motsatt så oppdager du bøker du (kanskje) vil lese.

Idag deler jeg et sitat fra en bok jeg nettopp har begynt å lese; nemlig «Kims lek» av Sun Heidi Sæbø. Helt siden jeg leste Eunsun Kim sin rystende beretning om sin oppvekst i Nord-Korea, har nysjerrigheten på det lukkede landet holdt seg.  Nå ser jeg fram til å lese mer om Nord-Korea.

Kims lek av Sun Heidi Sæbø«I dokumentarlitteraturen omtales Nord-Korea ofte som «The Impossible State»- den usannsynlige staten. Noen og tjue år etter at DDR, Sovjetunionen og østblokklandene gikk over i historiebøkene, holder Nord-Korea stand. En monarkisk diktatur der tredje generasjon av Kim-familien sitter ved makten – tilsynelatende uberørt av hungersnød, internasjonale sanksjoner, en nesten fullstendig isolasjon fra omverdenen og en økonomi som er totalhavarert».  [s.11-12.]

Vel å merke har jeg ikke kommet meg lengere enn forordet,  men det virker som en bra bok hittil. Værtfall interessant!

Håper alle har hatt en fin helg! Hva leser dere for tiden?

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

7 thoughts on “Smakebit på en søndag: Kims lek”

Legg igjen et svar rett under:

