Smakebit på en søndag: The Martian

Idag er det «Smakebit på søndag» hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten, og det hele går ut på at du som blogger velger ut et par linjer fra boken(eller bøkene) du leser, og deler de i et innlegg (uten å avsløre eller komme med noe som helst spoilere). Dette innlegget skal du legge igjen HER, slik at andre bloggere kan stikke innom å lese smakebiten din og du kan igjen besøke andres blogger for å lese deres smakebiter!

IMG_0140Håper alle har hatt en fin søndag .  Helt siden fredagen har jeg sittet fordypt i boken «The Martian» av Andy Weir(vel å merke så har jo jobb og litt bursdagsfeiring kommet litt i vei for lesetid). Ettersom jeg skal se filmatisering av boken på mandagen nå, så tenkte jeg at jeg skulle få lest hele boken før den tid. Men med tanke på at jeg er i en periode hvor alt lesing går i sneglefart, så tror jeg ikke det kommer til å skje. Uansett er jeg på på god vei! Smakebiten min kommer fra  tidligere i boken.

«If ruining the only religious icon I have leaves me vulnerable to Martian vampires, I’ll have to risk it» s.33

themartianNå er jeg spent på hvordan filmen er, og har hittil hørt positiv feedback fra en jeg kjenner, som elsket boken.  Noen som andre som har sett filmen? Tommel opp eller nei(sånn bob-bob?).

Vel å merke så var ikke denne boken på min leseliste for september/oktober(les forrige bloggpost her). Jeg hadde vel  i utgangspunktet laget den listen i den tro at jeg kunne holde meg til en knippe av bøker hver måned, men det er klart at jeg ikke helt kommer å greie holde meg til listen. hehe 🙂  Jeg er litt «multitask-reader», og har vanskeligheter til tider å holde meg til 1-2 bøker om gangen.  Derav kan det hende at enkelte bøker tar det lengere tid å fullføre enn andre, og motsatt. 🙂

Nå skal jeg løsrive meg fra pcen, og lese litt videre før «Alt for Norge» og «Åndenes makt» kommer på TV Norge! God helg videre!
Pssst: Visste dere at ved å gå inn på www.google.com/mars kan se på bilder fra overflaten av Mars? Se hvor de ulike fjellpartiene er osv.? Det samme gjelder for månen(www.google.com/moon).

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

8 thoughts on “Smakebit på en søndag: The Martian”

  1. Denne har jeg veldig lyst til å lese, spesielt fordi jeg synes filmen virker så veldig bra. Har ikke sett filmen enda, men håper å se den snart 🙂 Takk for smakebit!

  2. Jag älskade boken och ska se filmen, så fort den släpps på DVD. Hade gärna velat se den på bio, men där jag bor visar de den bara i 3D och det funkar inte riktigt för mig.

Legg igjen et svar rett under:

