Hei leseåret 2016, ha det leseåret 2015!

Det nye året er ikke gammelt før jeg allerede har benket meg foran datamaskinen for å sette nye (lese)mål for 2016. Når andre setter opp nyttårsforsetter i form av treningsmål og annet(ikke at det er noe galt det heller!),  blir det på min side at jeg setter nye lese- nyttårsforsetter. Som den bokelskeren jeg er så elsker jeg å fordype meg i bøkenes verden.  Den lille «virkelighetsflukten» bøkene gir meg setter jeg pris på. Det  jeg  også setter pris på er de bøkene jeg kommer over hvert år som gir meg det «lille ekstra».

Det er disse bøkene som gjerne sitter igjen i ettertid hos meg. Hvis jeg skal trekke frem noen bøker fra i fjor, må det bli «Eleanor & Park» av Rainbow Rowell, «Amandas gåte» av Isabel Allende, «Råta» av Siri Pettersen , «Kjære søster» av Rosamund Lupton, «The Martian» av Andy Weir og «Alltid Alice» av Lisa Genova.

974769c1-7ed6-4182-95de-d85ee7ce1c03

For 2015 satte jeg meg både små og store mål for leseåret, og de kan dere lese her. På samme side kan du se hvilken bøker jeg har lest og har skrevet omtale om.

I 2015 ble det totalt lest 57 bøker, hvorav fire av de var e-bøker og én lydbok.  To av lesemålene mine for 2015 var nemmelig å få hørt litt mer på lydbøker og ikke minst lese mer e-bøker ettersom jeg kjøpte meg en Kobo lesebrett i fjor.   Det jeg derimot fremdeles ikke har fått begynt på, er å lese «Ringenes herre» triologien av J.R.R Tolkien.  Setter meg meg det som mål hvert år, men før jeg får sukk for meg er året omme.  Kanskje 2016 er året jeg greier det?

e2e940e8-99ca-49a2-a36b-78d2f7873184

En annen ting er at jeg har de siste par årene blitt dårligere på å skrive omtaler.  Som jeg sikkert tidligere har nevnt på bloggen henspiller det ikke på at bøkene er dårlige, men faller mer på at jeg ikke har tid til å skrive. Det kombinert med at jeg ikke alltid har «skrivekløen» over meg.  Så bøkene jeg har lest i 2015 kan jeg anbefale videre! Alle har noe unikt med seg! Kjenner jeg er spent på hvilke bøker jeg kommer til å lese i år og ikke minst kommer til å få som nye favoritter!

En samleside over bøker jeg etterhvert sluker iløpet av 2016 kommer etterhvert! Men jeg håper å få lest 50 bøker iløpet av 2016. 🙂

Hvordan ble ditt leseår? Har du satt deg noen lesemål for 2016?

 

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

5 kommentarer om “Hei leseåret 2016, ha det leseåret 2015!”

  1. Så fin oppsummering! Jeg klarte ikke målet mitt på 52 bøker, det ble 47. Men jeg er godt fornøyd og har satt 52 som mål for dette året. Kanskje jeg klarer det denne gangen? 🙂 Ha en super onsdag 🙂

Legg igjen et svar rett under:

