Smakebit på en søndag : Fordi overlevelse ikke er nok

Smakebit på søndag

Idag er det «Smakebit på søndag» hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten(eller midlertidlig hos Astrid ettersom internett hos Mari er borte), og det hele går ut på at du som blogger velger ut et par linjer fra boken(eller bøkene) du leser, og deler de i et innlegg (uten å avsløre eller komme med noe som helst spoilere). Dette innlegget skal du legge igjen HER, slik at andre bloggere kan stikke innom å lese smakebiten din og du kan igjen besøke andres blogger for å lese deres smakebiter!

fordioverlevelseikkeernok

For et par uker ble jeg litt revet med etter å lest en anmeldelse i forbiforfarten på nettet, om «Fordi overlevelse ikke nok» av Emily St. John Mandel. Jeg kjøpte meg denne på en ren «bokelsker» impuls og har ikke angret siden jeg kjøpt den. Tror ikke derimot lommeboken min er alltid er enig med disse impulskjøpene av bøker. 🙂 Nå over til smakebiten før jeg glemmer meg helt bort.

«Vi har fått inn over to hundre influensapasienter i løpet av dagen,» sa Hua. «Hundre og seksti av de siste tre timene. Femten av dem er døde. Legevakten er full av nye tilfeller. Vi har senger stående i gangene. Helsedepartementet skal straks gå ut med en kunngjøring.». Det gikk opp for Jeevan at det ikke bare var utmattelse. Hua var redd.» s. 29

Jeg har kommet mye lengere enn smakebiten ovenfor. Men prøver å drøye boken litt slik at den ikke skal ta slutt. 🙂

Nå skal jeg ta kvelden med en god bok! Håper alle sammen har hatt en fin helg!

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

6 thoughts on “Smakebit på en søndag : Fordi overlevelse ikke er nok”

  1. Denne boken fikk jeg akkurat i posten. Jeg ser frem til å lese den, men jeg har to bøker som jeg må få unna først Eller ikke akkurat få unna, mer kose meg med 🙂 Ha en fin uke, Nina!

Legg igjen et svar rett under:

