En smakebit på søndag : Håndbok for vaskedamer

Idag er det «Smakebit på søndag» hos bokbloggen Flukten fra virkeligheten, og det hele går ut på at du som blogger velger ut et par linjer fra boken(eller bøkene) du leser, og deler de i et innlegg (uten å avsløre eller komme med noe som helst spoilere). Dette innlegget skal du legge igjen HER, slik at andre bloggere kan stikke innom å lese smakebiten din og du kan igjen besøke andres blogger for å lese deres smakebiter

handbokforvaskedameravluciaberlin

Denne søndagen koser jeg med denne novellesamlingen fra Lucia Berlin (Håndbok for vaskedamer).  Nærmer meg halvveis i denne boken og har fått noen favoritter av hennes noveller.  Smakebiten min kommer fra novellen «Håndbok for vaskedamer».

«Han var som søppelfyllinga i Berkeley. Jeg skulle ønske det gikk buss til fyllinga. Vi dro dit når vi lengtet tilbake til New Mexico. Det var goldt og vindfullt og måker glir omkring som natteravner i ørkenen. Du ser himmelen overalt rundt deg og over deg. Søppelbiler tordner langs støvsvulvmende veier. Grå dinosaurer.» s. 50

Nå skal resten av søndagen brukes til å lese litt, strikke litt og glo litt på tvskjermen, før en ny uke starter på nytt. 🙂

Ha en kjempefin søndag videre for dere som titter innom bloggen min!!

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

10 thoughts on “En smakebit på søndag : Håndbok for vaskedamer”

Legg igjen et svar rett under:

