Leseåret 2016

Det nye året har fått et par dager på seg, før jeg allerede er i gang med å planlegge mine lesemål for 2017. 2016 for meg var et godt leseår og jeg slukte mange fine bøker. Bøker til ettertanke, bøker som var lettleste og akkurat hva jeg trengte i perioder hvor lesetørken truet med å sette inn. Ikke minst føler jeg har gått utenfor min «lesekomfortsone» hvis jeg kan kalle det det. Jeg pleier som regel å holde meg til en sjanger hvis jeg virkelig finner bøker jeg elsker.  I 2016 fikk jeg lest mer krim(til å være meg), mer sakprosa og ikke minst fikk jeg hørt mer på lydbøker & lest mer e-bøker. Alt i alt er jeg fornøyd med å nådd lesemålet mitt for 2016, som var 70 bøker. Opprinnelig hadde jeg lesemål på 60 bøker, men skjøv grensen utover høsten. Jeg holder på å lage et lite oppsummerings innlegg med favorittbøker som jeg leste i fjor, men har vanskeligheter med å holde meg til noe «topp ti» liste. Så den blir kanskje litt lang. hehe 🙂  (så stay tuned).

IMG_2152

Dere kan se oversikten over bøkene jeg har lest her, og som vanlig vil en ny side for 2017 dukke opp i menylinjen rett ovenfor(snart).  2017-siden vil jeg også skrive litt mer «håndfast» hva mine mål er, for å sjekke de igjen, i slutten av 2017 om jeg har nådd de eller ikke.

9a6bee9e-0bb5-4d5b-bdb4-294d68268da8

For 2017 har jeg satt meg lesemål på 80 bøker.  Som de andre årene håper jeg at jeg får oppleve mange gode historier og ikke minst prøve å lese sjangere jeg vanligvis ikke gjør. Nå er jeg super heldig å jobbe som bibliotekar noe som gir meg «nøkkelen» til en skattekiste med mange mange historier, som venter på å bli lest. I løpet av 2017 håper jeg å få skrevet mer bokomtaler enn de siste 3-4 årene. Det har dessverre vært labert, og til tider har jeg rett og slett ikke greid å få satt ord på leseopplevelsen min. Mange innlegg har bare blitt lagret som kladd, i påvente at «skrivesperren» slipper.  Dette gjelder ikke bare med de bøkene som ikke helt nådde opp til mine forventninger, men også de som satte sine spor. De bøkene som har blitt værende med meg i mange uker etterpå.

2013-06-07 15.37.18-1

Når det er sagt ønsker jeg alle som stikker innom bloggen min, et riktig godt nyttår! Jeg håper alle sammen får et flott 2017!

Har du satt deg noen lesemål?

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

3 thoughts on “Leseåret 2016”

  1. Riktig godt nyttår, Nina! Jeg gleder meg til å følge deg og bloggen videre i 2017. Jeg har ikke egentlig noen store mål, men antall bøker har har satt meg som mål på Goodreads er som deg 80. Ellers vil jeg gjerne bli flinkere til å blogge igjen og skrive kommentarer hos dere andre. Så får det holde med mål for i år.

    1. Takk Mari! Riktig godt nyttår til deg også! Jeg gleder meg og så til å følge din blogg videre i år og ikke minst bli flinkere til gi en kommentar når jeg er innom. Du får ha lykke til med dine lesemål og andre mål:) Skal skrible videre på min favorittliste fra året som har gått.

Legg igjen et svar rett under:

