Så mange bøker, så lite tid…

Høsten er en perfekt tid for å slappe av med en god bok, mens det blåser kaldt ute og høstløvet virvler rundt.  Nå har ikke høsten virkelig hatt sitt inntog ennå, men den er på vei.  Som den bokelskeren jeg er har jeg alltid flere bøker jeg leser på én gang.  Jeg merker at denne høsten kommer til å bli en bokhøst hvor jeg kommer til å hoppe mellom flere gode utgivelser om hverandre.  Noen låner jeg fra biblioteket jeg jobber på og andre er fra mitt «eget bibliotek» eller leseeksemplarer fra forlag.

Bøker jeg skal lese denne høsten
Noe eget og noe leseseksemplar ( Seks historier av Matt Wesolowski, Font forlag)
Leseeksemplarer fra Samlaget.

Utover høsten skal jeg (prøve) å bli flinkere og skrive bokomtaler. Det er fint å få anbefalt en god bok videre, og det er noe eget å kunne snakke sammen om en bok eller bøker flere har lest.

En moderne familie av Helga Flatland
Fra biblioteket – denne har laaang venteliste på biblioteket. Så denne må snike i leseliste køen. Veldig spent på denne boken!

Utover høsten skal jeg være snillere mot lommeboka mi og ikke kjøpe så mange bøker. Jeg har jo mange bøker jeg kan låne på jobben, og ikke minst kan jeg låne bøker fra hele Norge gjennom Samsøk eller låne ebøker gjennom appen ebokBib(låne ebøker fra ditt bibliotek).

Nå skal jeg løsrive meg fra pcen og prøve å få begynt på «En moderne familie» av Helga Flatland. Har lest et par av bøkene hennes tidligere og hun skriver godt!

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 28 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

2 thoughts on “Så mange bøker, så lite tid…”

  1. Jeg har En moderne familie på lydbok akkurat nå. Det er et forsøk til å motivere meg til å gå lange turer med hunden min. For det er bare da jeg hører på lydbok 🙂
    Ellers hadde du mer enn nok å lese ser jeg 🙂 Jeg gleder meg til jeg kommer til Ravatn, og Røff guide til Bibelen. Landene som forsvant har jeg lyst på, men den har ikke blitt prioritert enda. Seks historier hadde jeg tenkt å begynne på her en dag, men så kom skole og sånt i veien 🙂 Sånn er det når man velger å være student 🙂

    1. Lydbøker er kjekt å ha når man er ute & går tur. Prøver selv å bli flinkere å lytte til lydbøker og har brukt appen Storytel et par mnd. Hørt litt,men dessverre ikke så mange til at det er verdt så mye som månedsprisen er. Hehe😊 en moderne familie kom jeg ikke helt i gang med, men skal prøve igjen senere når jeg er i en bedre leseperiode. Nå har jeg vært dårlig på å lese, men ble ferdig med den nyeste til Ravatn og den likte jeg. 🙂 så den anbefales!

Legg igjen et svar rett under:

