«Kattenapperen» av Endre Lund Eriksen og

«Kattenapperen» (Dyrenes detektivbyrå #1) av Endre Lund Eriksen & Gisle Normann Melhus | 103s.| Cappelen Damm| målgruppe: 6-9 år| Illustratør: Regine Toften Holst| Kilde: Lånt på biblioteket

«Kattenapperen» av Endre Lind Eriksen og Gisle Normann Melhus er en frisk pust inn i krim- og spennings bokverden for barn. Selv om den kanskje har litt lik oppbygging som de fleste andre bøker innenfor den sjangeren, kommer denne med en liten vri med å ha dyr som detektiver pluss en detektivaspirant som er et menneske.

Boka byr på en god dose mysterie og spenning samt ispedd litt humor og varme. Boka er lett å komme gjennom og er flott gjennomillustrert av Regine Toften Holst 🙂

Jeg er veldig spent på hvordan serien utvikler seg og hvilke saker som havner på pulten til Carl Berner & dyrenes detektivbyrå! Denne boka tror jeg er perfekt som en høytlesing bok på senga for dem som ikke helt har knekt lesekoden.

Har lagt merke at det stadig kommer nye bøker innenfor krim- og spenningssjangeren for barn, på biblioteket jeg jobber på. Serier som «Detektivbyrå nr. 2» til Jørn Lier Horst og «LasseMajas detektivbyrå» av Martin Widmark er ganske mye utlånt fremdeles .

Det er noe unikt og fint å komme over en ny bokserie man virkelig elsker. Som man venter i spenning på at nye bøker skal komme 📚

Har dere lest noen bra påskekrim for barn i det siste?

En kommentar om “«Kattenapperen» av Endre Lund Eriksen og

  1. Det er fint å lese bøker for barn innimellom. Jeg har lest mye barnebøker for barnebarnet mitt, men nå har han blitt 12, så jeg må lese bøkene for de yngste helt for meg selv 🙂

Legg igjen et svar rett under:

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..