Evig Søndag av Linnéa Myhre

Tittel: Evig Søndag
Forfatter: Linnéa Myhre
Forlag: Tiden
Utgitt: 2012
Format: Innbundet
Språk: Norsk(bm)
Antall sider: 191
Kilde: Lånt på biblioteket

OM BOKEN:

Evig søndag følger ett år i Linnéa Myhres liv. Boka er et sterkt og selvutleverende portrett av en ung kvinne.Vinteren 2011 går Linnéa motvillig med på å gå til psykiateren Finn for sine depresjoner. Det blir helt sikkert ikke et vendepunkt. Eller?

«Plutselig begynte jeg å gråte. Tårene trillet nedover ansiktet og ned i tastaturet, helt uten tillatelse og forvarsel gjorde de dette – og jeg måtte lukke laptopen for å konsentrere meg utelukkende om gråtingen.

Det er altfor kort vei mellom stillhet og gråt. Alle disse tårene jeg hadde spinket og spart på i hele denne lange tiden, trillet nedover ansiktet mitt og knuste alt jeg hadde bygget opp. Jeg måtte antakeligvis starte helt fra begynnelsen av. Jeg visste ikke engang hvilken begynnelse jeg siktet til.»

LITT OM FORFFATTEREN:

Foto: Guro Beitohagen

Linnéa Myhre (f. 1990) er en av Norges mest kjente bloggere. Bloggen Alt du vet er feil har daglig besøk av 30 000 lesere, og i 2011 ble hun kåret til årets beste blogger under både Vixen Blog Awards og Costume Awards. Høsten 2011 så vi henne i serien La Linnéa leve som gikk på NRK P3s nett-tv, der hun ble lagt merke til for sin åpenhet om psykiske lidelser.

 

MIN MENING OM BOKEN:

Etter å stått på en vente liste med å få boken så jeg frem til å ta fatt på boken. Mye på grunn at jeg hadde  hørt mye bra om boken og fra før av leste jeg mye bloggen til Linnéa.

Boken gir oss et lite innblikk i livet til Linnéa, og  oppturene samt  nedturene som kom iløpet av 2011. Livet hennes forandrer seg i møte med psykologen Finn og vi følger med videre.

For å si det sånn det inntrykket jeg hadde av henne forut gjennom bloggen forandret seg gjennom å lese boken.

Bokens format er delt opp i dagbokform og sidene flyr unna ettersom forfatteren har det med å uttrykke følelser bra og konsist. Det er enkelte ganger måtte jeg ta meg en pause pga det var sterke ting Linnéa skrev om.

Vet ikke helt hva mer jeg si annet at jeg synes det er flott at Linnéa velger å være så åpen om spisteforstyrrelser og depresjon. Det er en nok så selvutleverende bok som sitter  igjen hos leseren etter siste side er vendt om.

Har du lest boken?Din mening?

 

Forfatter: I Ninas Bokverden

Jeg er en 27 år gammel kvinne fra Gjerdrum som elsker å fordype meg i bøkenes verden og levere beretninger fra de. Jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar. Denne bokbloggen får du en god dose av bokomtaler,tips og boktemaer. Kontakt meg gjerne hvis du har noen boktips eller annet på : ninacg89@gmail.com

10 thoughts on “Evig Søndag av Linnéa Myhre”

  1. Jepp- jeg har lest denne, og syntes den var veldig bra; spesiell, ærlig og kanskje til og med lærerik.
    Ser at du holder på med Miss Peregrine nå; den ble en av mine favoritter hittil i år! Blir morsomt å sjå hva du synes… Håper du også koser deg med den!

  2. Jeg leste den for en stund siden og synes den var helt fantastisk! Veldig bra skrevet, ærlig og veldig rørende. Synes hun er tøff som tørr å skrive så åpent som hun gjør!

  3. Har lest boken. Likte den godt. Men har prøvd å skrive omtale om den etterpå, veldig vanskelig av en eller annen grunn. Likte at din anmeldelese din var så kort å fin. Tror jeg må prøve å skrive om boken igjen. Synes også Linnèa er tøff som har skrevet en slik bok om seg selv. Absolutt verd å lese. Ha en herlig helg!

    1. Hadde vanskelig med å begynne på omtalen til evig søndag. Visste ikke helt om hvilke begreper eller ord jeg kunne bruke så ikke det ble hørende galt ut. Du får prøve å skrive om den igjen:)

Legg igjen et svar rett under:

