Smakebit på en søndag: Vaffelhjarte

Smakebit på søndag

Det er en stund siden jeg har lagt ut en «Smakebit på søndag» innlegg, men leser en så god og morsom barnebok, at jeg må bare dele en smakebit fra den. Selve konseptet «Smakebit på en søndag» (for dem som ikke har snust borti det) handler om å gi et par linjer eller kanskje et sitat fra boken(eller bøkene) du leser for øyeblikket. Men du må passe på å ikke avsløre alt for mye av handlingen. Du legger igjen lenken (URL) til innlegget ditt her!

Vaffelhjarte -        Maria Parr       Bo Gaustad

Akkurat nå har jeg begynt på boken «Vaffelhjarte» av Maria Parr. Hender det er noen bøker «sniker» køen og denne boken har en god grunn til det. Smakebiten min kommer fra s. 36 i boka etter Trille og Lena skal prøve å lage sin versjon av «Noahs ark»(eller Noahs sjark som de velger å kalle sin båt).

«Kviga vart så redd av Lena sitt hyl at ho skvatt nesten ein halv meter opp i lufta og jumpa i sjarken med eit drønn. Plutseleg hadde vi ei kvige i sjokk ombord. Ho rauta vilt mot himmelen og sparka rundt seg. Katten og kaninane begynte å pile i alle retningar. Nr.4 og hanen letta og landa, medan dei kakla og gol. Geita såg seg forundra rundt og dreit på dekk. Og som ikke det var nok, så sklei kviga på geitabæsjen og sparka til vindauget med den halvetne gardina slik at det knuste. Atlt var ei einaste røre av fjør og bæsj og løvetann og kaninar.»

For å si det sånn har jeg små ledd for meg selv og ristet på hodet.  Jeg gleder meg til å lese mer om Trille og Lena. Tror de kommer til å finne på mye rart i boka:)

Nå skal jeg lese videre i boken og slappe av videre på denne fine solfylte søndagen! Ha en flott søndag videre!

 

9 kommentarer om “Smakebit på en søndag: Vaffelhjarte

  1. Denne boken lånte jeg på biblioteket og skulle lese den, men lånetiden gikk så fort at jeg ikke fikk tid 🙂 Jeg tenkte jeg skulle lese den før jeg lest Keeperen og havet. Så jeg får låne den på nytt 🙂 Det var etter jeg leste Tonje Glimmerdal på skolen at jeg fant ut jeg måtte lese resten av bøkene.
    Ha en riktig fin søndag!

    1. Har hatt «Vaffelhjarte» en stund nå, men skal på en kurs snart hvor vi skal ha lest «Keeperen og havet» før vi kommer(skal bruke boka til noe gruppearbeid o.l), og da tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut vaffelhjarte først. Den sluker du nok raskt:) Veldig godt skrevet og morsom. 🙂

Legg igjen et svar rett under:

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..